PODSTAWY OBSŁUGI PROGRAMU DO KONSTRUKCJI – SEAMLY 2D

at
program-do-konstrukcji-odziezowych

Jeżeli lubisz nowinki technologiczne, jeżeli pasjonuje Cię rysowanie i tworzenie konstrukcji odzieżowych, mam dobrą wiadomość! Właśnie rozpoczęłam na blogu cykl filmów tutoriali / poradników z zakresu obsługi darmowego narzędzia, jakim jest program do tworzenia konstrukcji odzieżowych Seamly 2D/Valentina.

Program do konstrukcji odzieżowych

Program do konstrukcji odzieżowych jest bardzo intuicyjny, prosty w obsłudze i daje nam mnóstwo możliwości. Sama potrzebowałam właśnie takiego darmowego programu. Wcześniej próbowałam tworzyć konstrukcję np. w programie InkScape. Jednak praca z takim programem wymaga tworzenia mnóstwa rzeczy przez nas samych, od początku. Program Seamly 2D, robi wiele rzeczy za nas. Od uzupełniania stworzonych wzorów matematycznych pod nasze, wcześniej wprowadzone wymiary, po wybór odpowiedniego narzędzia do rysowania typu łuki do podkroju pach.

Bardzo gorąco zachęcam do sprawdzenia tego programu. Wyczekujcie kolejnych filmów! A niżej opiszę dla Was zawartość  pierwszego odcinka. Zaglądajcie również na mój kanał YouTube poświęcony SZYCIU BIELIZNYNatomiast wszystkie filmy z tej serii znajdziecie zawsze w zakładce MINI KURS na blogu.

Przenieś papier do komputera

W tej części filmu, dowiesz się podstaw z obsługi programu SEAMLY 2D. Programu służącego do konstruowania form odzieżowych, bielizny, a nawet dodatków. Program obsługiwany jest w języku angielskim oraz w innych językach (nie ma języka polskiego).

Wraz z programem instalowana jest dodatkowa aplikacja SeamlyMe, służąca wprowadzaniu własnych wymiarów lub klienta, do wykonywanej konstrukcji. Aplikacja umożliwia również definiowanie różnych wzorów matematycznych do wykonywanej konstrukcji.

W tym odcinku dowiesz się jak wygląda główne menu programu. Jakie panele administratora są dostępne podczas pracy z programem. Jak pracować z aplikacją SeamlyMe. Jak rozpocząć rysowanie w głównym programie. Na koniec, nauczysz się manewrowania (przesuwanie) oznaczeniami każdego punktu konstrukcyjnego podczas procesu rysowania konstrukcji.

Moduły Filmu:

1. 00:00:51 – Głowne menu programu
2. 00:01:52 – Omówienie panelu programu
3. 00:08:34 – Aplikacja SeamlyMe
4. 00:12:30 – Wprowadzanie własnych wymiarów w SeamlyMe
5. 00:17:30 – Rysowanie w programie
6. 00:25:15 – Manewrowanie oznaczeniami podczas rysowania